8 Nisan 2016 Cuma

erkeklerin duygularıyla dalga geçmek



Yukarıdaki tespiti görseliyle birlikte paylaştım ve başımın kibar belası Muharrem Sarıkaya hemen itirazlarını dile getirdi.  Tiviti tıklayıp Muharrem'in yorumlarına doğrudan ulaşabilirsiniz.  Kısaca özetlemek gerekirse Muharrem "çirkin olduğu için feminist olan kadın" hikayesiyle "reddedildiği için anti-feminist olan erkek" hikayesinin eşit derecede sorunlu olduğunu ve problemin asıl kaynağı olarak ataerkiyi görmemizi engellediğini düşünüyor.


Kimsenin duygularıyla dalga geçmek gibi özel bir derdim yok ve kadın erkek hepimizin bu dünyada aradığı aşkı, aşkları, dostlukları, arzuladığı anları ve bilimum ilişkileri bulmasını dilerim.  Sevgiye erişimin hepimizin hakkı olduğuna inanıyorum.  İnsanların kalp kırıklıklarıyla dalga geçmenin doğru olduğunu düşünmüyorum vs.   Tüm bunlara rağmen biz erkeklerde olan  "eril hak görme"  / "male entitlement" denen şeyi tüm yönleriyle ele almamız gerektiğinde ısrarcıyım.   Cinsiyetçilik evet erkeklerin hayatını da acınası bir hale getiriyor.  Biz erkeklere kimse duygusal bir eğitim verme ihtiyacı hissetmiyor. Reddedilmeyi, acımızı, hayatın istediğimiz gibi gitmemesi, kadınların her an özlemini kurduğumuz tepkileri vermemesi karşısında ne tepki vermemiz gerektiğini çoğu durumda bilmiyor oluyoruz. Ve canını yakan şeyin adını koyamayan bebekler gibi en geniş genellemeler üzerinden öfkemizi şekillendiriyoruz. 


.... neyse şimdi çıkmam lazım. Bu yazıya devam edeceğim sonrasında.

1 yorum:

  1. Alper bey merhaba. Bu yazınızla ilgili size bir şey danışmak istiyorum. E-posta adresime dönüş yaparsanız sevinirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil